Maskin i solnedgång

Hållbarhet

Vi tar dagligen aktivt ansvar för våra kunder, våra medarbetare och allmänheten. Vi anser att företagets framgång medför ett visst ansvar.

Ett hållbart beteende säkrar framtiden för vårt företag. Zeppelin fokuserar inte på kortsiktig vinst, utan vi strävar efter att skapa värde för våra medarbetare, kunder, leverantörer och aktieägare.
Kontakta oss

Hållbarhet för oss

Circle 1

Ekologisk hållbarhet

Klimatkrisen är en av vår tids stora utmaningar och vår ambition är att aktivt bidra till att minska klimatpåverkan och bidra till miljöskydd.

Circle 2

Social hållbarhet

Vi vill vara med och bygga ett mer inkluderande samhälle med hälsa och säkerhet i fokus som ger goda livsvillkor för alla.

Circle 3

Ekonomisk hållbarhet

Zeppelin Sverige verkar för ett ansvarsfullt företagande och ekonomisk hållbarhet är en naturlig grund av vår tillväxt.

Nollutsläpp

Vi har målet att nå netto-noll utsläpp till 2030 och arbetar för att minska utsläppen i hela vår värdekedja.

Energieffektivisering

Genom energieffektivisering minskar vi både energianvändning och utsläpp i vår verksamhet.

Materialåtervinning

Vi arbetar med resursanvändning och avfall för att nå målet 80% materialåtervinning år 2030.

Medarbetarnöjdhet

Medarbetarna är vår grund, därför har vi en nollvision för olyckor och fokus på medarbetarnöjdhet.

Likabehandling

Vi arbetar ständigt för en inkluderande kultur och omsätter vår värdering om likabehandling i praktiken.

Samarbeten

Vi värdesätter lokala samarbeten och arbetar med skolor för att möta framtidens utmaningar.

Uppförandekod

Vi avstår från brottslighet, korruption och mutor, och följer strikt vår uppförandekod.

Visselblåsartjänst

Vi uppmuntrar rapportering av missförhållanden genom vår visselblåsartjänst Zeppelin Trust Line.

Gör ett hållbart val

Genom att reparera, hyra eller köpa begagnat kan du minska din egen miljöpåverkan. Se nedan vilka tjänster vi erbjuder inom dessa områden.

Hållbarhetsrapporter & ISO-certifikat

ETT AXPLOX

Så här tar vi ansvar