Maskin i solnedgång

Hållbarhet

Vi tar dagligen aktivt ansvar för våra kunder, våra medarbetare och allmänheten. Vi anser att företagets framgång medför ett visst ansvar.

Ett hållbart beteende säkrar framtiden för vårt företag. Zeppelin fokuserar inte på kortsiktig vinst, utan vi strävar efter att skapa värde för våra medarbetare, kunder, leverantörer och samarbetspartners.

Hållbarhet för oss

Circle 1

Ekologisk hållbarhet

Klimatkrisen är en av vår tids stora utmaningar och vår ambition är att aktivt bidra till att minska klimatpåverkan och bidra till miljöskydd.

Circle 2

Social hållbarhet

Vi vill vara med och bygga ett mer inkluderande samhälle med hälsa och säkerhet i fokus som ger goda livsvillkor för alla.

Circle 3

Ekonomisk hållbarhet

Zeppelin Sverige verkar för ett ansvarsfullt företagande och ekonomisk hållbarhet är en naturlig grund av vår tillväxt.

Likabehandling

Vi arbetar ständigt för en inkluderande kultur och omsätter vår värdering om likabehandling i praktiken.

Samarbeten

Vi värdesätter lokala samarbeten och arbetar med skolor för att möta framtidens utmaningar.

Uppförandekod

Vi avstår från brottslighet, korruption och mutor, och följer strikt vår uppförandekod.

Visselblåsartjänst

Vi uppmuntrar rapportering av missförhållanden genom vår visselblåsartjänst Zeppelin Trust Line.

Lösningar som gör skillnad

Vår strävan är att göra det enkelt för dig att nå hållbarhetsmål genom att erbjuda produkter och tjänster som minskar miljöpåverkan.

Hållbarhetsrapporter & ISO-certifikat

Utdrag ur senaste rapporten

ETT AXPLOX

Så här tar vi ansvar