Cat C3.6
Motorerna C2.8 och C3.6 IPU är direktinsprutade common rail-motorer med turboladdade eller turboladdade och efterkylda system som uppfyller emissionsnormerna EU steg V, U.S. EPA Nivå 4 Sist och Japan 2014 (Nivå 4 Sist). För enklare installation är IPU:n försedd med en komplett monteringsplats för efterbehandling, inbyggt kylsystem, fullt kablage samt monteringsplatser för ECM och bränslefilter.
Uppfyller emissionsnormerna EU steg V, US EPA Nivå 4 Sist, Japan 2014 och Korea Nivå 4 Sist
Specifikationer
Effektklassning
Maximal effekt | 100 kW |
Maximalt vridmoment | 550 Nm @ 1500 rpm |
Nominellt motorvarvtal | 2 000—2 200 rpm |
Minimal effekt | 70 kW |
Emissionsstandarder
Emissioner | U.S. EPA Nivå 4 Sist/EU:s steg V/Japan 2014 (Nivå 4 Sist) |
Allmän
Antal cylindrar | Rak 4:a |
Cykel | Fyrtaktig |
Cylinderdiameter | 98 millimeter |
Slaglängd | 120 millimeter |
Slagvolym | 3.6 l |
Kompressionsförhållande | 17.0:1 |
Insugningssystem | Turboladdad och efterkyld |
Förbränningssystem | Direktinsprutning |
Rotation från svänghjulsänden | Moturs |
Efterbehandling | DOC+DPF+SCR |
Kylsystem | Vätska: |
Mått, motor
Längd | 1177 millimeter |
Bredd | 808 millimeter |
Höjd | 1036 millimeter |
Torrvikt | 551 kg |
Friskrivning
Obs! (1) | *Slutliga mått beror på tillvalen |
Fördelar och funktioner
Redo för maskininstallation
ECM, efterbehandlingens givare och bränslefiltret har alla monterats på IPU:n och kontrollerats för användning i även de mest krävande miljöer.
Ett skräddarsytt kablage har utvecklats för enkel anslutning till maskinens kablage.
För snabbat möjliga installation finns en motorkontrollpanel som tillval för motorövervakning och varvtalsreglering.
Tillförlitlig, tyst och hållbar kraft
Tillverkningskapacitet och processer i världsklass tillsammans med beprövad teknik och omfattande utvärderingar på fältet ger hög driftsäkerhet och hållbarhet i krävande terräng.
Inga driftstopp för regenerering
Dieseloxideringskatalysatorn (DOC), dieselpartikelfiltret (DPF) och på C3.6 även det selektivt katalytiska reduktionssystemet (SCR), levereras förmonterat på motorn för att garantera att inga driftstopp krävs vid regenerering