Cat C18 ACERT IMO II
C18 ACERT marin framdrivningsmotor har kommersiella tillämpningseffekter på 454–715 bhp som uppfyller utsläppskraven enligt IMO II och EU steg IIA och 469–715 bhp som uppfyller utsläppskraven enligt EPA Tier 3, IMO II och EU steg IIIA. Utöver de fördelar som C18 ACERT-marinmotorns avancerade teknik innebär är du välkommen ombord till Cats legendariska stöd. Oavsett vart din äventyrslust tar dig kan du vara säker på att Cat:s nätverk av återförsäljare finns nära till hands.
OffertförfråganSpecifikationer
Effektklassning
Effektområde | 454–715 bhp (339–533 bkW) |
Motorspecifikationer
Hastighetsintervall | 1 800–2 100 varv/min |
Emissioner | IMO II, EU IIIA |
Insugningssystem | TA, TTA |
Cylinderdiameter | 145 mm |
Slaglängd | 183 mm |
Slagvolym | 18.1 l |
Rotation från svänghjulsänden | Moturs |
Konfiguration | Rak 6-cylindrig fyrtaktsdieselmotor |
Mått och vikter
Minimal vikt, torr | 1814 kg |
Minimal längd | 1854 mm |
Maximal längd | 19312 mm |
Minimal höjd | 1198 mm |
Maximal höjd | 1300 mm |
Minimal bredd | 1134 mm |
Maximal bredd | 1204 mm |
Maximal vikt, torr | 1950 kg |
Fördelar och funktioner
Kylsystem
Värmeväxlar- och kölkylda alternativ för alla klasser
Emissioner
Uppfyller IMO II- och EU IWW-kraven för alla klasser
Separat kretsefterkylningssystem
Huvudfördelen med efterkylningssystemet med separat krets (SCAC) är att inget havsvatten cirkulerar genom efterkylaren.
Ytterligare klasser
Specifika klasser finns tillgängliga som uppfyller kraven i IMO II-utsläppsreglerna samt ytterligare klasser finns tillgängliga som uppfyller både EPA Tier 3- och IMO II-utsläppsreglerna.