Cat 908
Cat® hjullastare sätter standarden för produktivitet, bränsleeffektivitet och förarkomfort. Cat 908 Kompakt hjullastare har en C2.8-motor med högt vridmoment som samverkar med en intelligent hystat-drivlina och ger enastående bränsleeffektivitet. ”Shift on the go”-differentialspärrar och hydrostatisk transmission ger jämn och kraftfull drift och mer effektiva maskincykler. Spara tid och pengar på våra förenklade servicekit till Cat 906, läs mer om våra ZEParts-kit här.
Offertförfrågan60% Bättre torkartäckning
helt ny hytt med sätesmonterade reglage och integrerad display
40 km/h (25 mph)
med ”shift on the go”-transmission
Anpassad
för tillämpningsspecifika konfigurationer inklusive fabrik och eftermarknadstillval
Specifikationer
Motor
Maximal bruttoeffekt | 55.7 K/W |
Motormodell | Cat C2.8* |
Maximalt motorvarvtal | 2550 varv/min |
Maximal bruttoeffekt – angivet motorvarvtal | 2400 rpm |
Maximal bruttoeffekt – SAE J1995 | 55.7 K/W |
Maximal bruttoeffekt – ISO 14396 | 55.4 K/W |
Maximal bruttoeffekt – ISO 14396 (metrisk) | 75.3 mhp |
Nominell nettoeffekt – nominellt motorvarvtal | 2400 rpm |
Nominell nettoeffekt – SAE J1349 | 54.2 K/W |
Nominell nettoeffekt – ISO 9249 | 53.8 K/W |
Nominell nettoeffekt – 2 400 rpm – ISO 9249 (metrisk) | 73.1 mhp |
Maximalt bruttovridmoment – SAE J1995 | 300 N·m |
Maximalt bruttovridmoment – ISO 14396 | 300 N·m |
Maximalt nettovridmoment – SAE J1349 | 296 N·m |
Maximal nettovridmoment – ISO 9249 | 295 N·m |
Slagvolym | 2.8 l |
Cylinderdiameter | 90 millimeter |
Slaglängd | 110 millimeter |
Obs! | Angiven effekt testas enligt specificerad standard vid tillverkningstillfället |
Obs! (1) | Angiven nettoeffekt är kraften som finns tillgänglig vid svänghjulet. |
Obs! (2) | *Två emissionsalternativ finns tillgängliga för Cat C2.8-motorn: 1) Uppfyller U.S. EPA Tier 4 Final och EU steg V. 2) Motsvarar U.S. EPA Tier 3 och EU steg IIIA. Specifikationerna för Tier 3-motorn är 0,3 kW/0,4 hk högre bruttoeffekt (SAE J1995), 0,2 kW/0,3 hk högre nettoeffekt (SAE J1349) och 1 Nm/0,7 lb-ft högre bruttovridmoment (SAE J1995). |
Obs! (3) | #Maximalt brutto- och nettovridmoment vid 1 600 rpm. |
Vikter
Arbetsvikt | 6632 kg |
Skopor
Skopvolymer | 0,75–1,55 m³ (1,0–2,0 yd³) |
Skopvolymer – lastarskopa | 0,80–1,35 m³ (1,0–1,7 yd³) |
Universalutförande | 0,75–1,1 m³ (1,0–1,4 yd³) |
Skopvolymer – lätta material | 1,25–1,55 m³ (1,6–2,0 yd³) |
Obs! | Valet av skopa måste göras med en grundläggande förståelse av materialdensitet och tillämpning för att säkerställa att maskinstabiliteten bibehålls inom de tipplaster som anges per modell och konfiguration. |
Obs! (1) | Skopkapacitet inkluderar BOCE, enligt ISO 7546. |
Volymuppgifter för service
Bränsletank | 90 l |
Kylsystem | 12 l |
Motorns vevhus | 8.8 l |
Axlar – främre mittre differential | 8.8 l |
Axlar – bakre mittre differential | 8.8 l |
Hydrauliskt system – inklusive tank | 70.5 l |
Hydraultank | 44.6 l |
Transmission | 2.4 l |
Obs! | Ingen dieselavgasvätska (DEF) krävs för motorer av den här storleken. |
Axlar
Fram | Fast (standard), differentialspärr (tillval) |
Bak | Fast (standard), differentialspärr (tillval) |
Obs! | Oscillering på ±11 grader via ramled mellan främre och bakre ram |
Styrning
Ramstyrningsvinkel – varje riktning | 39 ° |
Maximalt flöde – styrpump | 46.7 l/min |
Maximalt arbetstryck – styrpump | 23000 kPa |
Styrcykeltider – (från helt åt vänster till helt åt höger) – vid hög tomgång | 2.8 s |
Antal rattvarv – helt vänster till helt höger eller helt höger till helt vänster | 3,25 eller 4,00 varv |
Transmission
Framåt och bakåt – Växelintervall krypning | 10 km/h |
Framåt och bakåt – växelintervall 1* | 10 km/h |
Framåt och bakåt – Växelintervall 2** – Högt varvtal | 17 km/h |
Framåt och bakåt – växelintervall 2** – Standard | 20 km/h |
Framåt och bakåt – Växelintervall 3*** | 40 km/h |
Obs! | #Fabriksstandard visas, kan justeras till hastigheter upp till 19 km/h (12 mph). |
Obs! (1) | *Krypfunktion ej tillgänglig i denna eller högre växel. |
Obs! (2) | **Maximalt varvtal beror på modell och konfiguration (standardtransmission mot transmission med högt varvtal). |
Obs! (3) | ***Bakåt 30 km/h (19 mph). |
Däck
Däckstorlek – Standard | *405/70 R20 SPT9 |
Däckstorlek – Tillval | 405/70 R20 Powerload |
Däckstorlek – Tillval (1) | 400/70 R20 XMCL/Bibload |
Däckstorlek – Tillval (2) | 360/80 R20 TRI 2 |
Däckstorlek – Tillval (3) | 40X14-20 TL, SM/TR |
Obs! | *Det här däcket används i all information om mått, stabilitet och prestanda. |
Obs! (1) | Andra däckalternativ finns tillgängliga. Kontakta din Cat-återförsäljare för närmare anvisningar. |
Obs! (2) | Caterpillar rekommenderar att du konsulterar en däckleverantör för utvärdering av alla förhållanden innan du väljer däcktyp. |
Obs! (3) | Caterpillar rekommenderar att du konsulterar en däckleverantör för utvärdering av alla förhållanden innan du väljer däcktyp. |
Hytt
ROPS-skydd | ISO 3471:2008 |
FOPS-skydd | ISO 3449:2005 nivå II |
Obs! (1) | Skyddstak och hytt, skyddsstruktur mot vältning (ROPS) finns tillgängliga globalt. Skyddstak är ej tillgängligt i EU. |
Obs! (2) | De angivna dynamiska ljudtrycksnivåerna för föraren enligt ISO 6396:2008*, vid korrekt montering och underhåll, är 71 dB(A). |
Obs! (3) | *Mätningarna utfördes med stängda hyttdörrar och hyttrutor. |
Obs! (4) | Den angivna ljudeffektnivån för CE-märkta konfigurationer uppmätt enligt de testprocedurer och förhållanden som specificeras i 2000/14/EG är 101 dB(A). Ljuddämpande tillval på 99 dB(A) finns tillgängligt. |
Lastarens hydrauliska system
Huvudsäkerhetsventil – 1a extra (3e del) | 23500 kPa |
Huvudsäkerhetsventil – 1:a extra (3:e del) – standardflöde* | 90 l/min |
Huvudsäkerhetsventil – 1:a extra (3:e del) – högt flöde* | 125 l/min |
Huvudsäkerhetsventil – 2a extra (4e del) | 23500 kPa |
Huvudsäkerhetsventil – 2a extra (4e del) – Flöde | 45 l/min |
Hydraulisk cykeltid – bakåttiltning | 2.5 s |
Hydraulisk cykeltid – lyft | 5.8 s |
Hydraulisk cykeltid – tippning | 1.8 s |
Hydraulisk cykeltid – ned till markstödsläge | 3.6 s |
Obs! | *Maximalt flöde angivet, faktiskt flöde kan variera upp till 6 % från visade data. Även justerbar från 20 % till 100 % av maximalt flöde via displayen. |
Mått – Med HPL-V-fäste – Ungefärliga#
Höjd: Mark till hytt** | 2670 millimeter |
Höjd: Mark till varningsljus** | 2849 millimeter |
Höjd: Markfrigång till axelns mitt** | 519 millimeter |
Höjd: Markfrigång** | 320 millimeter |
Längd: Total* | 5544 millimeter |
Längd: Bakaxel till stötfångare | 1391 millimeter |
Längd: Ramled till framaxel | 1085 millimeter |
Längd: Hjulbas | 2170 millimeter |
Spelrum: Skopa i 45°* | 2623 millimeter |
Spelrum: Last över höjd** | 2960 millimeter |
Spelrum: Horisontell skopa** | 3206 millimeter |
Höjd: Skoppinne** | 3412 millimeter |
Höjd: Total** | 4313 millimeter |
Räckvidd: Skopa i 45°* | 706 millimeter |
Bärhöjd: Skoppinne | 367 millimeter |
Grävdjup** | 109 millimeter |
Bredd: Skopa | 2080 millimeter |
Bredd: Spårcentrum | 1570 millimeter |
Vändradie: Över skopa | 4493 millimeter |
Bredd: Över däcken | 2021 millimeter |
Vändradie: Däckens utsida | 4005 millimeter |
Vändradie: Däckens insida | 1981 millimeter |
Tillbakatiltningsvinkel vid fullt lyft | 53° |
Tömningsvinkel vid fullt lyft | 45° |
Tillbakatiltningsvinkel i bärläge | 51° |
Frigångsvinkel – Grader | 30° |
Styrvinkel – Grader | 39° |
Arbetsvikt: Skopa^ | 6637 kg |
Tipplast – rak – ISO 14397-1 † | 4820 kg |
Tipplast – full sväng – ISO 14397-1 † | 4035 kg |
Arbetsvikt: Stativ och spetsar^^ | 6467 kg |
Tipplast – rak † | 3297 kg |
80 % av tippning: Fast och vågrät EN474-3 †† | 2638 kg |
Obs! (1) | *Varierar beroende på skopa |
Obs! (2) | **Varierar beroende på däck |
Obs! (3) | ^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa. |
Obs! (4) | ^^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), klass III stativ, 1 220 mm (4 fot) spetsar (500 mm [20 tum] last i centrum). |
Anmärkning (5) | †Uppfyller alla krav i ISO 14397-1 (2007), avsnitt 1 tom. 6, (gaffel 500 mm [20 tum]), vilket kräver 2 % verifiering mellan beräkningar och test. |
Anmärkning (6) | ††Full efterlevnad av EN474-3 och SAE J1197. |
Obs! (7) | #HPL-A-vikt, tipping och angien last ligger inom 1 % av HPL-V. |
Obs! (8) | Angivna mått gäller för en maskin utrustad med standardhytt, värmare, 20 km/h (12 mph), standardskydd, 80 kg (176 lb) förare, fulla vätskor, SPT9 405/70 R20 däck och 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa med bultmonterat skärstål eller ett klass III gaffelstativ och spetsar (variationer hos däckleverantören kan påverka måtten med 2 %). |
Anmärkning (9) | Obs! Goodyear POWERLOAD®-däck kan utöka kapaciteten för tipplast vid full sväng med upp till cirka 140 kg (305 lb) och sänka den vertikala höjden med cirka 25 mm (1 tum) jämfört med SPT9 |
Längd: framaxel till fästets främre ände | 1200 millimeter |
Ungefärligt mått – med SSL-fäste
Höjd – mark till hytt | 2670 millimeter |
Höjd: Mark till varningsljus** | 2849 millimeter |
Höjd: Markfrigång till axelns mitt** | 519 millimeter |
Höjd – markfrigång | 320 millimeter |
Längd – total med skopa | 5707 millimeter |
Längd: Bakaxel till stötfångare | 1391 millimeter |
Längd: Ramled till framaxel | 1085 millimeter |
Längd – hjulbas | 2170 millimeter |
Spelrum – skopa i 45° | 2511 millimeter |
Spelrum: Last över höjd** | 2960 millimeter |
Spelrum – horisontell skopa | 3197 millimeter |
Höjd – skoppinne | 3412 millimeter |
Höjd: Total** | 4403 millimeter |
Räckvidd – skopa i 45° | 811 millimeter |
Bärhöjd: Skoppinne | 388 millimeter |
Grävdjup | 117 millimeter |
Bredd – skopa | 2080 millimeter |
Bredd – spårcentrum | 1570 millimeter |
Vändradie – över skopa | 4607 millimeter |
Bredd – över däcken | 2021 millimeter |
Vändradie: Däckens utsida | 4005 millimeter |
Vändradie – däckets insida | 2033 millimeter |
Tillbakatiltningsvinkel vid fullt lyft | 50° |
Tömningsvinkel vid fullt lyft | 48° |
Tillbakatiltningsvinkel i bärläge | 54° |
Frigångsvinkel – Grader | 30° |
Styrvinkel – Grader | 39° |
Arbetsvikt: Skopa^ | 6691 kg |
Tipplast – rak – ISO14397-1 † | 4347 kg |
Tipplast – full sväng – ISO 14397-1 † | 3693 kg |
Arbetsvikt: Stativ och spetsar^^ | 6530 kg |
Tipplast – rak † | 4424 kg |
80 % av tippning: Fast och vågrät EN474-3 †† | 2468 kg |
Obs! (1) | *Varierar beroende på skopa |
Obs! (2) | **Varierar beroende på däck |
Obs! (3) | ^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa. |
Obs! (4) | ^^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), klass III stativ, 1 220 mm (4 fot) spetsar (500 mm [20 tum] last i centrum). |
Anmärkning (5) | †Uppfyller alla krav i ISO 14397-1 (2007), avsnitt 1 tom. 6, (gaffel 500 mm [20 tum]), vilket kräver 2 % verifiering mellan beräkningar och test. |
Anmärkning (6) | ††Full efterlevnad av EN474-3 och SAE J1197. |
Obs! (7) | #HPL-A-vikt, tipping och angien last ligger inom 1 % av HPL-V. |
Obs! (8) | Angivna mått gäller för en maskin utrustad med standardhytt, värmare, 20 km/h (12 mph), standardskydd, 80 kg (176 lb) förare, fulla vätskor, SPT9 405/70 R20 däck och 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa med bultmonterat skärstål eller ett klass III gaffelstativ och spetsar (variationer hos däckleverantören kan påverka måtten med 2 %). |
Anmärkning (9) | Obs! Goodyear POWERLOAD®-däck kan utöka kapaciteten för tipplast vid full sväng med upp till cirka 140 kg (305 lb) och sänka den vertikala höjden med cirka 25 mm (1 tum) jämfört med SPT9 |
Tipplast – full sväng – ISO 14397-1† | 3085 kg |
Längd: framaxel till fästets främre ände | 1436 millimeter |
Ungefärligt mått – Höglyft – med HPL-V-fäste
Höjd: Mark till hytt** | 2670 millimeter |
Höjd: Mark till varningsljus** | 2849 millimeter |
Höjd: Markfrigång till axelns mitt** | 519 millimeter |
Höjd: Markfrigång** | 320 millimeter |
Längd: Total* | 6000 millimeter |
Längd: Bakaxel till stötfångare | 1391 millimeter |
Längd: Ramled till framaxel | 1085 millimeter |
Längd: Hjulbas | 2170 millimeter |
Spelrum: Skopa i 45°* | 3338 millimeter |
Spelrum: Last över höjd** | 3282 millimeter |
Spelrum: Horisontell skopa** | 3693 millimeter |
Höjd: Skoppinne** | 3898 millimeter |
Höjd: Total** | 4769 millimeter |
Räckvidd: Skopa i 45°* | 990 millimeter |
Bärhöjd: Skoppinne | 367 millimeter |
Bredd: Skopa | 2045 millimeter |
Bredd: Spårcentrum | 1570 millimeter |
Vändradie: Över skopa | 4825 millimeter |
Bredd: Över däcken | 2021 millimeter |
Vändradie: Däckens utsida | 4005 millimeter |
Vändradie: Däckens insida | 1981 millimeter |
Tömningsvinkel vid fullt lyft | 40° |
Tillbakatiltningsvinkel i bärläge | 48° |
Frigångsvinkel – Grader | 30° |
Styrvinkel – Grader | 39° |
Arbetsvikt: Skopa^ | 6735 kg |
Tipplast – rak – ISO 14397-1 † | 4167 kg |
Tipplast – full sväng – ISO 14397-1 † | 3468 kg |
Arbetsvikt: Stativ och spetsar^^ | 6596 kg |
Tipplast – rak † | 4167 kg |
80 % av tippning: Fast och vågrät EN474-3 †† | 2135 kg |
Obs! (1) | *Varierar beroende på skopa |
Obs! (2) | **Varierar beroende på däck |
Obs! (3) | ^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa. |
Obs! (4) | ^^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), klass III stativ, 1 220 mm (4 fot) spetsar (500 mm [20 tum] last i centrum). |
Anmärkning (5) | †Uppfyller alla krav i ISO 14397-1 (2007), avsnitt 1 tom. 6, (gaffel 500 mm [20 tum]), vilket kräver 2 % verifiering mellan beräkningar och test. |
Anmärkning (6) | ††Full efterlevnad av EN474-3 och SAE J1197. |
Obs! (7) | #HPL-A-vikt, tipping och angien last ligger inom 1 % av HPL-V. |
Obs! (8) | Angivna mått gäller för en maskin utrustad med standardhytt, värmare, 20 km/h (12 mph), standardskydd, 80 kg (176 lb) förare, fulla vätskor, SPT9 405/70 R20 däck och 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa med bultmonterat skärstål eller ett klass III gaffelstativ och spetsar (variationer hos däckleverantören kan påverka måtten med 2 %). |
Anmärkning (9) | Obs! Goodyear POWERLOAD®-däck kan utöka kapaciteten för tipplast vid full sväng med upp till cirka 140 kg (305 lb) och sänka den vertikala höjden med cirka 25 mm (1 tum) jämfört med SPT9 |
Ungefärligt mått – Höglyft – med SSL-fäste
Höjd: Mark till hytt** | 2670 millimeter |
Höjd: Mark till varningsljus** | 2849 millimeter |
Höjd: Markfrigång till axelns mitt** | 519 millimeter |
Höjd: Markfrigång** | 320 millimeter |
Längd: Total* | 6157 millimeter |
Längd: Bakaxel till stötfångare | 1391 millimeter |
Längd: Ramled till framaxel | 1085 millimeter |
Längd: Hjulbas | 2170 millimeter |
Spelrum: Skopa i 45°* | 3181 millimeter |
Spelrum: Last över höjd** | 3282 millimeter |
Spelrum: Horisontell skopa** | 3684 millimeter |
Höjd: Skoppinne** | 3898 millimeter |
Höjd: Total** | 4859 millimeter |
Räckvidd: Skopa i 45°* | 1048 millimeter |
Bärhöjd: Skoppinne | 388 millimeter |
Grävdjup** | 117 millimeter |
Bredd: Skopa | 2045 millimeter |
Bredd: Spårcentrum | 1570 millimeter |
Vändradie: Över skopa | 4919 millimeter |
Bredd: Över däcken | 2021 millimeter |
Vändradie: Däckens utsida | 4005 millimeter |
Vändradie: Däckens insida | 1981 millimeter |
Tillbakatiltningsvinkel vid fullt lyft | 66° |
Tömningsvinkel vid fullt lyft | 40° |
Tillbakatiltningsvinkel i bärläge | 42° |
Frigångsvinkel – Grader | 30° |
Styrvinkel – Grader | 39° |
Arbetsvikt: Skopa^ | 6836 kg |
Tipplast – rak – ISO 14397-1 † | 3803 kg |
Tipplast – full sväng – ISO 14397-1 † | 3149 kg |
Arbetsvikt: Stativ och spetsar^^ | 6674 kg |
Tipplast – rak † | 3803 kg |
80 % av tippning: Fast och vågrät EN474-3 †† | 1984 kg |
Obs! (1) | *Varierar beroende på skopa |
Obs! (2) | **Varierar beroende på däck |
Obs! (3) | ^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa. |
Obs! (4) | ^^Fäste med horisontell pinne (HPL-V) eller Fäste med vertikal pinne (SSL), klass III stativ, 1 220 mm (4 fot) spetsar (500 mm [20 tum] last i centrum). |
Anmärkning (5) | †Uppfyller alla krav i ISO 14397-1 (2007), avsnitt 1 tom. 6, (gaffel 500 mm [20 tum]), vilket kräver 2 % verifiering mellan beräkningar och test. |
Anmärkning (6) | ††Full efterlevnad av EN474-3 och SAE J1197. |
Obs! (7) | #HPL-A-vikt, tipping och angien last ligger inom 1 % av HPL-V. |
Obs! (8) | Angivna mått gäller för en maskin utrustad med standardhytt, värmare, 20 km/h (12 mph), standardskydd, 80 kg (176 lb) förare, fulla vätskor, SPT9 405/70 R20 däck och 1,15 m3 (1,5 yd3) lastarskopa med bultmonterat skärstål eller ett klass III gaffelstativ och spetsar (variationer hos däckleverantören kan påverka måtten med 2 %). |
Anmärkning (9) | Obs! Goodyear POWERLOAD®-däck kan utöka kapaciteten för tipplast vid full sväng med upp till cirka 140 kg (305 lb) och sänka den vertikala höjden med cirka 25 mm (1 tum) jämfört med SPT9 |
Hållbarhet
Återvinningsbarhet | 93% |
Fördelar och funktioner
Utrustad för jobbet
Cat® hjullastare sätter standarden för produktivitet, bränsleeffektivitet och förarkomfort. Den kompakta hjullastaren Cat 908 har en C2.8-motor med högt vridmoment som samverkar med en intelligent hystat-drivlina och ger utmärkt bränsleeffektivitet. Beroende på regionala krav uppfyller våra motorer emissionsnormerna i U.S. EPA Tier 4 Final och EU steg V, eller motsvarande U.S. EPA Tier 3 och EU steg IIIA, med en CET-modul som sköter sig själv, så att du kan koncentrera dig på arbetet.
Komfort för hela dagen
- Den helt nya hytten är rymlig, tyst och bekväm med 360° sikt så att du kan vara produktiv hela dagen. De sätesmonterade reglagen inkluderar en flerfunktionsjoystick med lyft- och tiltfunktioner, integrerat tumreglage för växelintervall, brytare för framåt/friläge/bakåt (FNR), avtryckarreglerad differentialspärr och konstant flöde. En joystick med fjärde funktion finns tillgängligt som tillval.
- Digital display med funktionsknappar ger dig anpassningsbara inställningar för att enkelt styra länkage och drivlina och ytterligare förbättra både säkerhet och komfort för föraren.
Effektivt kraftfull
- Cat C2.8-motorn har renare, tystare gång samtidigt som den ger suveräna prestanda och hållbarhet genom ett högt vridmoment och lågt varvtal. Caterpillars exklusiva, intelligenta effektregleringssystem övervakar förarens manövrar och den tillgängliga effekten, så att maskinen arbetar med högsta möjliga effektivitet.
- ”Shift on the go”-differentialspärrar och hydrostatisk transmission ger jämn och kraftfull drift och mer effektiva maskincykler. Nytt läge (utility) för drivlinan kan aktiveras via displayen och möjliggör drift med högra pedalen för att ge föraren ytterligare kontroll över RPM för redskap mot maskinens rörelsehastighet, med krypkörningspedal.
Lättutfört arbete
- Allt-i-ett-joystick så att du kan hålla blicken på arbetet och bibehålla optimal hantering av hydromekaniska redskap och det branschledande tryckkompenserade elektrohydrauliska systemet. Optimerat länkage med Z-balk ger fantastiska prestanda och mångdsidighet med skopor som behåller arvet från större Cat-lastare, som svängda sidoplåtar och platta torsionsrör parallellt med skärstålet.
Anpassa din upplevelse
- Bli ett med maskinen genom att anpassa reglagen. Föraren kan justera maskinens responstider med ett knapptryck beroende på redskap och tillämpning. Anpassade inställningar kan spärras med ett förenklat läge för att maskinen ska vara konsekvent och intuitiv för alla användare.
- Maskinsäkerheten ökar med kodlås som standard eller Bluetooth®-teknik som tillval.
Specialmodeller med ändamålsenlig konstruktion
- Maskiner kan byggas för att möta bransch- och tillämpningsspecifika krav: Jordbruk, anläggning, industri och avfall, landskapsutformning och snöborttagning.
- 908-modellen finns tillgänglig med följande specifika konfigurationer: Ag Handler och avfallshanterare
Eftermarknad och tjänster
- Ett utbud av tjänster och eftermonteringar finns tillgängliga på eftermarknaden för att hålla din maskin igång och optimal för din tillämpning.
- Reservdelar för service och underhåll finns tillgängliga, inklusive flera självservicealternativ (SSO) och återförsäljarmonterade satser.
- Integrerad teknik finns tillgänglig för att minska kostnaderna för service och underhåll.
Hållbarhet
- Cat® C2.8-motorn uppfyller emissionsnormerna i U.S. EPA Tier 4 Final och EU steg V.
- Timer för motoravstängning vid tomgång sparar bränsle och minskar växthusgasutsläpp genom att stänga av maskinen enligt en förinställd tomgångstid.
- Genom att låta din Cat-återförsäljare testa maskinen virtuellt medan den arbetar kan felsökning utföras på distans, vilket minskar underhållstiden och håller igång maskinen med maximal effektivitet. När problemet har identifierats kan en tekniker åtgärda det på rätt sätt redan från början, vilket sparar både tid och pengar.
- Fjärrstyrd blinksignal minskar stilleståndstid och underhållstid medan tillgångarna hålls igång med maximal effektivitet. Varningar för maskinuppdateringar skickas virtuellt från din Cat-återförsäljare och uppdateringar kan genomföras utan att en tekniker behöver vara på plats.
- Det avancerade elektrohydrauliska systemet ger optimal balans mellan effekt och effektivitet och ger dig samtidigt den kontroll du behöver för att uppfylla kraven exakt.
- Motorns automatfläkt drivs hydrauliskt för att endast kyla maskinen när det behövs, vilket förbättrar bränsleeffektiviteten och minskar utsläppen av växthusgaser.
- Hydrostatisk transmission är ett effektivt sätt att överföra motorkraft till hjulen vid låga hastigheter, jämfört med en vridmomentomvandlare.
- Den effektiva klimatanläggningen reglerar temperaturen, så du behöver inte lämna maskinen igång för att kyla hytten.
- ”Shift on the go”-transmission, vilket betyder att du inte behöver stanna och därmed bibehåller farten.