Cat C280-8
Marine
Specifikationer
Specifikationer för generatoraggregat
Minimal klassning | 2 350 ekW (2 938 kVA) |
Maximal klassning | 2 420 ekW (3 025 kVA) |
Frekvens | 50 Hz eller 60 Hz |
Hastighet | 1 000 rpm (50 Hz) eller 900 rpm (60 Hz) |
Emissions-/bränslestrategi | EPA Tier 2, IMO II |
Motorspecifikationer
Insugningssystem | Turboladdad-efterkyld |
Cylinderdiameter | 280 mm |
Slaglängd | 300 mm |
Slagvolym | 148 l |
Regulatortyp | Elektronisk |
Bränslesystem | EUI |
Kompressionsförhållande 50 Hz | 13.1 |
Kompressionsförhållande 60 Hz | 13:1 |
Motormodell | Rak 8-cylindrig fyrtaktsdieselmotor |
Mått för generatoraggregat
Längd | 8040 mm |
Bredd | 1961 mm |
Höjd | 3937 mm |
Vikt – uppskattad | 11340 kg |
Specifikationsdokument för C280-8 hjälpmotor/DEP-motor (2 530, 2 300 bkW) Tier 4
Download (PDF)Fördelar och funktioner
A3 ecu
Fördelar
CAN J1939-datalänk, vattentäta kontakter, underhållsfria, Backup ECU för redundant reglering
Elektroniska fördelar
Laståterkoppling, programmerbar motorvarvtalssänkning, justerbar förstärkning, justerbar kontroll av bränsle-/luftförhållandet, histogram över motordriften, Cat Messenger-displayen visar diagnostik och andra motorparametrar
Datafördelar med J1939-länken
Motorvarvtal, turbotryck, varvtalsreglagets position, bränsleförbrukningstakt, temperatur i inloppsgrenrör, diagnostikkoder och händelser, konfiguration, önskat motorvarvtal, batterispänning, motorbelastning, livstidstotalsummor – motordriftstid, bränsleförbrukning, tomgångsbränsle, timmar på tomgång, trippmätare – genomsnittlig bränsleförbrukning, tomgångsförbrukning, tomgångstid i timmar, motordriftstid, bränsleförbrukning, återställning
Kundgränssnittspanel
Fördelar
Gränssnitt med standard Cat® marint övervakningssystem (PLC i prislistan), ger visuell indikation av ECU-funktionalitet, tar emot 4–20 mA eller PWM fjärrvarvtalsreglage som varvtalsinsignal, marina larm och skydd
Elektroniska enhetsinsprutare
Fördelar
Enkel installation, inga gängade bränsleanslutningar, högt tryck endast inuti spridaren, kräver inte dubbelväggade bränsleledningar eller läckageuppsamlingsanordning, kräver inte insprutarsynkronisering