Specifikationer
Specifikationer för generatoraggregat
Minimal klassning | 4 700 ekW (5 875 kVA) |
Maximal klassning | 4 840 ekW (6 050 kVA) |
Frekvens | 50 Hz eller 60 Hz |
Hastighet | 1 000 rpm (50 Hz) eller 900 rpm (60 Hz) |
Emissions-/bränslestrategi | EPA Tier 2, IMO II |
Motorspecifikationer
Insugningssystem | Turboladdad-efterkyld |
Cylinderdiameter | 280 millimeter |
Slaglängd | 300 millimeter |
Slagvolym | 296 l |
Regulatortyp | Elektronisk |
Bränslesystem | EUI |
Kompressionsförhållande 50 Hz | 13.1 |
Kompressionsförhållande 60 Hz | 13:1 |
Motormodell | V16, fyrtaktsdieselmotor |
Mått för generatoraggregat
Längd | 9314 millimeter |
Bredd | 1990 millimeter |
Höjd | 4167 millimeter |
Vikt | 31 000 kg/68 343 lb (motorns torrvikt), 18 145 kg/40 000 lb (generatorns vikt) |
C280-16 TIER 2 MARIN HJÄLPMOTOR OCH ELEKTRISK FRAMDRIVNING MED DIESEL 5 200 EKW 5 420 BKW 50 HZ 1 000 RPM
Download (PDF)Fördelar och funktioner
A3 ecu
Fördelar
CAN J1939-datalänk, vattentäta kontakter, underhållsfria, Backup ECU för redundant reglering
Elektroniska fördelar
Laståterkoppling, programmerbar motorvarvtalssänkning, justerbar förstärkning, justerbar kontroll av bränsle-/luftförhållandet, histogram över motordriften, Cat Messenger-displayen visar diagnostik och andra motorparametrar
Datafördelar med J1939-länken
Motorvarvtal, turbotryck, varvtalsreglagets position, bränsleförbrukningstakt, temperatur i inloppsgrenrör, diagnostikkoder och händelser, konfiguration, önskat motorvarvtal, batterispänning, motorbelastning, livstidstotalsummor – motordriftstid, bränsleförbrukning, tomgångsbränsle, timmar på tomgång, trippmätare – genomsnittlig bränsleförbrukning, tomgångsförbrukning, tomgångstid i timmar, motordriftstid, bränsleförbrukning, återställning
Kundgränssnittspanel
Fördelar
Gränssnitt med standard Cat® marint övervakningssystem (PLC i prislistan), ger visuell indikation av ECU-funktionalitet, tar emot 4–20 mA eller PWM fjärrvarvtalsreglage som varvtalsinsignal, marina larm och skydd
Elektroniska enhetsinsprutare
Fördelar
Enkel installation, inga gängade bränsleanslutningar, högt tryck endast inuti spridaren, kräver inte dubbelväggade bränsleledningar eller läckageuppsamlingsanordning, kräver inte insprutarsynkronisering