Cat C2.8
The C2.8 and C3.6 IPU engines are common rail direct injection engines with a turbocharged or turbocharged aftercooled air system meeting EU Stage V, U.S. EPA Tier 4 Final and Japan 2014 (Tier 4 Final) emission standards. For ease of installation, the IPU provides full aftertreatment mounting, an integrated cooling system, a full wiring harness and mounting for the ECM and fuel filter. Uppfyller emissionsnormerna EU steg V, US EPA Tier 4 Final och Japan 2014 (Tier 4 Final).
OffertförfråganSpecifikationer
Effektklassning
Maximal effekt | 55 kW |
Maximalt vridmoment | 300 Nm @ 1600 rpm |
Nominellt motorvarvtal | 2200–2400 varv/min |
Minimal effekt | 55 kW |
Emissionsstandarder
Emissioner | EU steg V/U.S. EPA Tier 4 Final/Japan 2014 (Tier 4 Final) |
Allmän
Antal cylindrar | Rak 4:a |
Cykel | Fyrtaktig |
Cylinderdiameter | 90 mm |
Slaglängd | 110 mm |
Slagvolym | 2.8 l |
Kompressionsförhållande | 17.0:1 |
Insugningssystem | Turboladdning |
Förbränningssystem | Direktinsprutning |
Rotation från svänghjulsänden | Moturs |
Efterbehandling | DOC+DPF |
Kylsystem | Vätska |
Mått, motor*
Längd | 1191 mm |
Mått, motor
Bredd | 809 mm |
Höjd | 966 mm |
Torrvikt | 511 kg |
Friskrivning
Obs! (1) | *Slutliga mått beror på tillvalen |
Fördelar och funktioner
Redo för maskininstallation
ECM, efterbehandlingens givare och bränslefiltret har alla monterats på IPU:n och kontrollerats för användning i även de mest krävande miljöer.
Ett skräddarsytt kablage har utvecklats för enkel anslutning till maskinens kablage.
För snabbat möjliga installation finns en motorkontrollpanel som tillval för motorövervakning och varvtalsreglering.
Tillförlitlig, tyst och hållbar kraft
Tillverkningskapacitet och processer i världsklass tillsammans med beprövad teknik och omfattande utvärderingar på fältet ger hög driftsäkerhet och hållbarhet i krävande terräng
Inga driftstopp för regenerering
Dieseloxideringskatalysatorn (DOC), dieselpartikelfiltret (DPF) och på C3.6 även det selektivt katalytiska reduktionssystemet (SCR), levereras förmonterat på motorn för att garantera att inga driftstopp krävs vid regenerering