Cat 3516C IMO II
Framdrivningsmotor 3516C är tillgänglig med ett stort antal klassningar som uppfyller kraven i IMO II-föreskrifterna utan några extra efterbehandlingar. De här motorerna ger effektiv drift med elektronisk styrning, kallstartsstrategi och programmerbar låg tomgång för att minimera bränsleförbrukningen. 3516C-motorn har även ett slutet vevhusventilationssystem för lägre utsläppsnivåer.
OffertförfråganSpecifikationer
Effektklassning
Effektområde | 1 650–3 386 bhp (1 230–2 525 bkW) |
Motorspecifikationer
Hastighetsintervall | 1 200–1 800 varv/min |
Emissioner | IMO II |
Insugningssystem | TTA |
Cylinderdiameter | 215 mm |
Slaglängd | 170 mm |
Slagvolym | 78 l |
Rotation från svänghjulsänden | Moturs eller medurs |
Konfiguration | V16, fyrtaktsdieselmotor |
Mått och vikter
Minimal vikt, torr | 7961 kg |
Minimal längd | 3637 mm |
Maximal längd | 3761 mm |
Minimal höjd | 1967 mm |
Maximal höjd | 2150 mm |
Minimal bredd | 2037 mm |
Maximal bredd | 2142 mm |
Fördelar och funktioner
Kompletta lösningar för din marina tillämpning
• En kontakt för support och service • Branschledande garantiskydd för fabrikspaketerade komponenter • Globalt nätverk av återförsäljare för service på valfri plats
Effektiv drift
• Instrumentpanel med kallstartsstrategi och programmerbar låg tomgång • Styrenhet med elektronisk reglering minimerar bränsleförbrukningen och övervakar motorparametrar • Larm- och skyddssystem som tillval
Förbättrade prestanda och funktion
• Marin standardkonfiguration med dubbla turboaggregat. • Mer reserverad kraft för överlägsen delbelastningsprestanda vid kontinuerliga märkvärden • Turboaggregat inställda för hög effekt och utmärkt bränsleförbrukning
Miljömedveten
• Slutet vevhusventilationssystem och omarbetad kolv förökad effektivitet och lägre utsläpp • Optimal munstycksgeometri och elektronisk insprutningsstyrning för förbättrad bränsletillförsel • EPA Marine Tier 3/IMO Tier II-kompatibel