Niclas-tindsjo_zeppelin-rental.jpg

Niclas Tindsjö

Yrke: Säljare, Zeppelin Rental

Ålder: 33 år

Familj: Fru och två barn (6 år och 3 år)

Favoritsysslor på fritiden: Hänga med familj och vänner, samt träning som i huvudsak består av Padel just nu!

Hur ser dagarna ut för en säljare på vår uthyrningverksamhet Zeppelin Rental? Niclas bidrar med hög kvalitet, energi och kundfokus i sin roll idag. Här får du läsa Niclas bild av arbetet på Zeppelin och vilka saker som bidrar till en lyckad arbetsdag. 

 

 

Berätta kort om dig själv:

– Jag har arbetat inom bygg och entreprenad sedan jag examinerades 2006. Jag spenderade mina första 8 år som hantverkare på Skanska och min resa inom försäljning påbörjade jag som Account Manager på Hilti år 2016. För drygt två år sen blev jag erbjuden att starta upp vår uthyrningsdel i Göteborg, något som jag tyckte lät mycket spännande och utvecklande. Vem kan motstå att jobba med premiumprodukter?

 

– Jag har alltid varit driven, energisk och serviceinriktad samtidigt som jag är lösningsfokuserad och angelägen om att sätta kunden i centrum.


Hur ser en vanlig arbetsdag ut? 
– Mina dagar och arbetsuppgifter är mycket varierande och inkluderar allt från att besöka kunder, hantera uthyrningar och svara på kommunala upphandlingar till att ta hand om driftsproblem med maskiner, både på plats hos kund och i verkstaden.

 

Vad är det bästa med ditt jobb idag?

– Att få vara delaktig i en växande organisation med stor utvecklingspotential och nya utmaningar varje dag. Jag drivs av att träffa människor och att lösa problem, det har jag möjlighet till varje dag tillsammans med mina kollegor och i dialogen med kunderna. En dag är aldrig den andra lik vilket gör att man ständigt utvecklas och växer.

 

Vilka är dina största största utmaningar på jobbet?

– Mina största utmaningar består av att prioritera bland mina arbetsuppgifter samt att bli bättre på att säga nej i vissa fall. Jag älskar att försöka lösa allt, gärna så snabbt det går.​ Men det går inte alltid, det behöver man inse ibland.

 

Kan du dela en vanlig fråga från kunder:
”Vad kostar det?”

– För att kunderna ska få ut det mesta av sin investering i våra tjänster så är det viktigt att man förstår det totala erbjudandet och värdet vi erbjuder - inte bara tittar på en kostnad. Jag försöker alltid förklara våra mervärden som helhet och inte bara för en specifik produkt. Det ger ofta en dialog där vi kan hitta ett upplägg som är anpassat för kunden, vilket ger ett bättre värde både för mig och kunderna på både lång och kort sikt. 

 

Vilka saker bidrar för en lyckad arbetsdag och -miljö?

  • Morgonkaffe
  • Humor/skratt (Ett gott skratt förlänger livet)
  • Samarbete och ärlighet
  • Ständig förbättring genom att arbeta med återkoppling/feedback

 

Slutligen, har du något bra tips för maskinägare eller förare? 

– Jag vill givetvis slå ett slag för att kolla in vårt förstklassiga hyrutbud och att höra av dig om du har några frågor kring vårt erbjudande. Sedan kan jag även rekommendera My.cat.com och Cat-appen för att hålla koll på din maskinpark - det ger många fördelar!

 

Du kan läsa mer om Niclas tips här:

 

 

  • Call
  • Arrow

Mejla oss

 

För reservdelsfrågor vänligen fyll i formuläret här.
 

Inte kund hos oss än? Fyll i formuläret här.

Hur vill du att vi kontaktar dig? *