jenny-larsson_zeppelin.jpg

JENNY LARSSON 

 

Yrke/titel: CRM-ansvarig

Ålder: 46 år

Utgår ifrån: Mölndal (HK)

Favoritsysslor på fritiden: Resa (hoppas stenhårt på 2021)

Här får du träffa Jenny, vår CRM-ansvariga som är en riktig servicemänniska. Hon älskar att resa, har erfarenhet från både sälj, inköp och marknad samt lyfter feedback och återkoppling som extra viktigt mot våra kunder och för en bra arbetsdag. 

 

 

Berätta kort om dig själv:

– Jag bor i Göteborg och älskar att träna och resa. Jag är en servicemänniska ut i fingerspetsarna, och har erfarenhet från de bästa av världarna inom sälj, marknad och inköp.

 

Hur länge har du jobbat i bolaget:

– 10 år i januari 2021.


Hur ser en vanlig arbetsdag ut? 
– I min roll är det tänkt att jag ska implementera värdesegmentering och kundlivcykel med tydliga faser för att säkra kundrelationen över tid. Syfte är att vi ska ha en strategi och målsättning för hur vi, marknadsavdelningen, ska jobba med våra kunder i de olika faserna. Hur vi ska få kunder till att vilja stanna längre, förbli lojala och förespråkare av våra gula maskiner. Det krävs dock en del grundarbete som jag lägger mycket tid på och i år är det bl.a fokus på uppgradering av vårt CRM-system, vilket kommer att uppta en stor del av min tid.

 

– I övrigt finns det inget som heter vanlig arbetsdag för mig, då jag är involverad i så mycket och det finns ingen dag som är den andra lik, då jag stöttar både sälj och marknad. En av mina dagliga arbetsuppgifter är att stämma av vår mail med inkommande frågor från vår hemsida. Jag känner mig priviligerad att få svara och guida våra kunder till rätt kontaktperson i företaget oavsett fråga. Alla kunder, stor som små, ska behandlas på ett korrekt sätt. 

 

Vad är det bästa med ditt jobb idag?

– Frihet under eget ansvar och att jag har förmånen att få vara ute i verksamheten och träffa våra grymma kollegor runt om i landet och så klart även våra fantastiska kunder. Det har varit dåligt med den varan under 2020 och nu ser jag fram emot att förhoppningsvis få komma ut igen.

 

Vilka är dina tre tips för en bra arbetsdag?

 

  • Var glad
  • Återkoppla
  • Se möjligheterna


 

Vilka är dina största största utmaningar på jobbet?

– Att få tid till att hjälpa alla kollegor, med många år inom bolaget snappar man upp en hel del och det är det många som nyttjar den kunskapen, vilket är kul.

 

Hur trivs du med att jobba på Zeppelin?

– Stormtrivs, har blivit lite smått förtjust i våra gula maskiner och att ha friheten att få utveckla och förbättra min roll till det bästa. Då jag är en del av marknadsteamet stöttar vi varandra vid toppar, mässor, kundaktiviteter och resor och det är också helt klart en fördel.

 

Några sista tankar?

– Feedback är enormt viktigt och vi uppskattar att ni genomför våra olika kundundersökningar. Det är på det sättet vi vet vad vi gör bra och det vi kan göra bättre.

 


  • Call
  • Arrow

Mejla oss

 

För reservdelsfrågor vänligen fyll i formuläret här.
 

Inte kund hos oss än? Fyll i formuläret här.

Hur vill du att vi kontaktar dig? *