Medarbetarintervju

Jakob Westermark

Nyfiken på hur vardagen ser ut och vilka saker som är viktiga för vår produktchef för reservdelar och service? Här kan du läsa om den vanligaste frågan från kunder, vilka tips Jakob har för att bli mer lönsam samt vad han gillar både på och utanför jobbet.

 

Yrke: Produktchef reservdelar & service

Favoritsysslor på fritiden: Fotboll och all slags träning

 

Berätta kort om dig själv:

– För att snabbt summera så är jag född i Finland, har bott och jobbat flera år i Belgien och bor numera i Mölndal med fru och två barn. Både i Belgien och nu har jag lirat mycket fotboll. I Belgien kvalade vi upp till div 2 (bilden nedan är faktiskt därifrån), nu håller jag till i Division 5 i Göteborg.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

– Det är mycket administrativt jobb som skall utföras. Det gäller allt från att se till så vi får det vi ska från Cat, registrera nya kunder, hantera serviceavtal, för att nämna några saker. Sedan är det mycket löpande förfrågningar från Cat som skall hanteras och lösas. Jag är även ute hos kund så ofta det går.

Vad är det bästa med ditt jobb idag?

– Friheten under ansvar och att jag får vara ute hos kunder i ”verkligheten”. Det är alltid spännande att få höra hur kundernas vardag och utmaningar ser ut, och inte minst hur samarbetet mellan oss på Zeppelin och kund kan utvecklas.

Vilka är dina största största utmaningar på jobbet?

– Som för många andra – att hinna göra allt som man både vill och ska göra. Det finns otroligt med information och data från Cat som jag gärna skulle vilja jobba mer med när tiden finns.

Hur trivs du med att jobba på Zeppelin?

– Trivs jättebra! Bästa med jobbet är mina grymma kollegor!

Vad är en vanlig fråga från kunder?

”Varför kan jag inte logga in på my.cat.com?”

– Och det hjälper jag givetvis till med. MCC är en väldigt bra plattform för dig som kund, då du får samlad data som gör att din verksamhet blir mer lönsam.

Vad är en bra känsla på jobbet?

– När jag löst ett problem, eller en fråga, åt antingen kund eller kollega och i samma veva fått positiv feedback. Då känns det bra!

Slutligen, har du något bra tips för maskinägare eller förare?

– ​​​​​​​Om du inte redan har koll på det – kolla in Cat-appen, My.Cat.com och Parts.Cat.com (beställa reservdelar). Dessa plattformar är till för att underlätta din vardag som maskinägare. De gör verksamheter mer lönsamma och proaktiva i sitt arbete.