John (1) (1).jpeg

John gibeck

 

Yrke/titel: Regionschef

Ålder: 47 år

Utgår ifrån: Upplands Väsby, men befinner sig mest ute bland verkstäderna.

Familj: Fru och två döttrar

Här får du träffa John, vår regionschef, som har som huvuduppgift att leda, utveckla och följa upp verksamheten i syfte att arbeta mot våra uppsatta mål. På fritiden gillar han att träna både löpning och styrketräning och utöver det har han en stor passion för matlagning. 

 

 

Favoritsysslor på fritiden:

Eftersom jag har ett stillasittande jobb så försöker jag röra på mig så mycket som möjligt. Jag har som mål att träna ca 4–5 gånger i veckan och då blir det styrketräning och löpning. Utöver det tar jag gärna en långpromenad. Sen har jag en stor passion för mat och matlagning och ägnar gärna lite extra tid under helgen för att få till det lilla extra. Ingen ”fine dining”, smaken är det viktigaste! Under vardagarna är det vällagad husmanskost som gäller.

 

Berätta kort om din bakgrund:

Jag har jobbat med service från min första arbetsdag då jag började som mekaniker och reparerade byggmaskiner hos Lambertsson. Därefter har jag jobbat som servicetekniker och reparerat vitvaror hemma hos slutkonsumenter i hela Stor Stockholm för varumärkeran Bosch, Siemens och Gaggenau. För att sedan ta klivet in och arbetsleda serviceteknikerna i Stockholm till att jag till sist satt som servicechef för hela Sverige i 12 år. Nu senast innan jag började hos Zeppelin så arbetade jag för uthyrningsföretaget Cramo som ansvarig chef för deras underhållsverkstäder bl.a. entreprenadmaskiner och liftar.

 

Hur länge har du varit på Zeppelin?

Exakt 1 år nu under april.

 

Berätta om din roll idag – hur ser en vanlig arbetsdag ut?

Att den ena dagen är inte den andra lik och att arbetsuppgifterna varierar.

Som regionchef är min huvuduppgift att leda, utveckla och följa upp verksamheten och medarbetarna i syfte att arbeta efter våra uppsatta mål. Jag är ansvarig för verkstädernas strategiska arbete, resultat, personal och arbetsmiljö.

 

Vad är det bästa med ditt jobb idag?

Genom att jag i min centrala roll och delaktighet får vara med och utveckla Zeppelins uppsatta mål inom försäljning och tillväxt tillsammans med mina kollegor. Vi har en bra mix av produkter och tjänster och för mig är det viktigt att få vara ute i våra verkstäder för att träffa våra kompetenta medarbetare och kunder, för att få en ökad förståelse vilka utmaningar vi ställs inför. Mitt jobb erbjuder mig möjligheten att arbeta i föränderlig miljö, vilket jag trivs med genom att få utveckla våra tjänster till våra kunder.

 

Vad är dina största utmaningar på jobbet?

Under året som gått så har den största utmaningen varit att arbeta efter restriktionerna med Covid 19. Att som nyanställd försöka lära känna sina nya medarbetare, kollegor och förstå nya processer och rutiner genom digitala möten. En fördel med ökade digitala möten är att mötena har blivit effektivare, och att det är bra att resor har kunnat undvikas vilket sparat både tid, pengar och miljö.

 

Hur trivs du med att jobba på Zeppelin?

Jag stormtrivs med arbetsuppgifterna och kollegorna!

 

Tre tips för en lyckad arbetsdag:
 

  • Ett glatt humör
  • Se möjligheterna
  • Kaffe

 

Tre tips på saker som du vill lyfta lite extra för våra kunder: 
 

  • Cat-appen
  • My.Cat.com
  • Parts.Cat.com

 

  • Call
  • Arrow

Kontakta oss


 

 

HAR DU FRÅGOR GÄLLANDE FAKTUROR? 

Ring oss på 020-65 00 53 eller maila fakturainfo@zeppelin.com.

Mejla oss

 

För reservdelsfrågor vänligen fyll i formuläret här.
 

Inte kund hos oss än? Fyll i formuläret här.

Hur vill du att vi kontaktar dig? *